وبسایت شخصی سحر رفیع

تصویرساز و طراح کاراکتر

Sahar Rafi’s Personal Website
تصویرساز و طراح کاراکتر

وبسایت شخصی سحر رفیع

ILLUSTRATOR . CHARACTER DESIGN

• مقالات:

انیمیشن طنز شیرین دنس


انیمیشن طنز شیرین دنس
انیمیشن طنز شیرین دنس
 شیرین دنس یک انیمیشن تبلیغاتی سریالی با تکنیک  CUT_ OUT است که در حال حاضر حدود هشت قسمت آن ساخته شده و در شبکه های مجازی مختلفی از جمله آپارات و تلگرام منتشر شده است. در روند این پروژه با توجه به جلسات حضوری و تلفنی با جناب دکتر مسعود داودیان (سفارش دهنده ی پروژه) دغدغه های ایشان مبنی بر مسائلی پیرامون تخصص ارتودنسی و سوال های متداولی که مطرح می شد، و همچنین توجه ایشان به بالا بودن بازدید در فضای مجازی بخصوص محیط تلگرام بررسی و تحلیل و تجزیه شد. نهایتا ما به این جمع بندی رسیدیم که با توجه به موضوع و چالش های موجود این مسئله به صورت یک داستان سریال چند قسمتی طنز ساخته شود و در هر قسمت منشی مطب با سوال و دغدغه هایی از طرف مراجعین موجه شود و با جواب های نامشخص و نامفهوم پاسخ آن ها را بدهد. و البته با طرح مسئله در لا به لای اتفاق های طنز انگیزه ای ایجاد شود که فرد ببیننده ی این انیمیشن برای یافتن پاسخ درست سوال به خود سایت که در انتهای کار معرفی می شد، رغبت پیدا کند. و نحوه ی اجرا باید به گونه ای پیش می رفت که فرد مخاطب به هیچ عنوان به این سریال به دیده ی تبلیغاتی و آموزش مستقیم مسائل نگاه نکند و ما از روش تبلیغات غیر مستقیم کار را پیش ببریم. این پروژه تا کنون چندین قسمت پر ماجرا را روایت کرده و به مرور زمان و با توجه به بررسی نیازها ساخته و پخش گردیده است . و در این میان حتی در بعضی از مناسبت ها مانند عید نوروز و روز ولنتاین نیز برای دادن پیام تبریک از طرف دکتر به همراهان ایشان، از کاراکتر اول که شیرین منشی مطب بود استفاده شد. 

آشنایی با کاراکترها:
شخصیت شیرین:
 کاراکتر اصلی این سریال انیمیشن تبلیغاتی برای موضوع ارتودنسی؛ منشی مطب بود. از چالش های ما برای جذب مخاطب طراحی و شخصیت پردازی ها به موثرترین حالت ممکن بود. باید کاراکترها به ماندگارترین و باورپذیرترین شکل ممکن طراحی و اجرا می شدند. کاراکتر شیرین شخصیت دختری بازیگوش، جسور و پر رو و البته عشق ازدواج بود که با مراجعین چه در مطب و چه خارج برخورد عجیب و نامتعارفی داشت که صداگذاری خاص این شخصیت، باعث جلب توجه و به نوعی خاص بودن کاراکتر می گردید. البته در انتخاب اسم و  ظاهر نیز شخصیت منشی مطب ارتودنسی با دندان های بهم ریخته و نامرتب باز هم باعث ایجاد ضاد ها و پارادکس های لازم برای ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب گردید.

شخصیت آقا محمود:
محمود با لهجه ی شیرین اصفهانی نیز از کاراکترهای بعدی در انیمیشن تبلیغاتی ما بود که به واسطه ی آشنا شدنش با شیرین در بانک به مطب مراجعه کرد و برای دندان های دخترش که دم بخت بود و خواستگارهای او از دکتر مطب کمک خواست. این شخصیت نیز با چهره ی کمی حسابگر و طماع :)) طراحی و اجرا شد که در نهایت در چندین قسمت حضور پر رنگی پیدا کرد. 

شخصیت دکتر مطب ارتودنسی:
بعد از گذشت چند قسمت از کار برای توضیح برخی مطالب که نیاز به آموزش علمی و خارج از طنز داشت به نوعی که باعث اعتماد در مخاطب بشود، ما کاراکتر دکتر مطب ارتودنسی که اتفاقا برگرفته از تیپ و شخصیت خود دکتر داوودیان عزیز بود وارد ماجرا کردیم  و توضیحات درست و علمی در مورد ارتودنسی از زبان این شخصیت و البته با صدای خود جناب دکتر داوودیان به مخاطب انتقال داده شد.

شخصیت آقای لاو:
آقای لاو که در اصل ایزان پوزان لاو اسم اصلی این کاراکتر بود! که البته بعدها با کمک شیرین به آقای لاو خلاصه شد :)) یکی از چند شخصیت فرعی سریال بود که به واسطه ی ته لهجه ی جذاب و گیرای ترکی و البته باز هم با طراحی چهره ی خاص از کاراکترهای محبوب این سریال تبلیغاتی شد. و بازخوردهای مثبت زیادی از سمت مخاطبین و مراجعین مطب دکتر داوودیان دریافت کرد.

البته در این سریال چند کاراکتر دیگر از جمله ثریا خانم (با لهجه ی شیرین سبزواری) و کودک فضولش، فروشنده ی مترو و همچنین دختر محمود آقا نیز به مرور به این سریال انیمیشن تبلیغاتی اضافه گردید.

قسمت های مختلف این انیمیشن سریالی را می توانید در همین سایت از بخش انیمیشن تبلیغاتی و یا آپارات و یا کانال تلگرامی که به منظور همین سریال ساخته شده با عنوان سریال شیرین دنس پیگیری کنید.
توضیحات بیشتر در مورد هر قسمت نیز در بخش توضیحات آن قسمت مکتوب شده است. 
برای دیدن قسمت های مختلف این انیمیشن به بخش زیر مراجعه کنید:
http://sahar-rafi.com/animation.php



   • نظرتان را بگوييد:

نام:

ايميل:
وب:
جمع 5 و 2 ؟
نظر شما: